Annonsen har avslutats

Denna annonsen avslutades 2018-03-01
Jem & Fix

Space Manager

Ansök nu!

Landskrona

Tjänstebil

stor frihet

Utvecklings- möjligheter

Tipsa om tjänsten!

Känner du någon som skulle passa perfekt för den här tjänsten? Tipsa den personen

Space Manager



Arbetsbeskrivning Space Manager

Då rollen som Space Manager är en helt ny tjänst hos oss får du möjligheten att vara med och utforma denna från start. Det innebär att du initialt kommer att fokusera på att skapa ”tjänsten” och strukturen, parallellt med övriga uppgifter. För att trivas i din roll tror vi att du är en öppen och social person med mycket energi och driv. Du är prestigelös, noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt och trivs bra när det händer mycket och du har jobbat med space management tidigare. Tjänsten innebär ett stort ansvar, men också stor frihet. Du kommer till stor del att själv skapa din del i organisationen med stöd från vår danska Space Manager.

Ditt uppdrag kommer att bestå av bl.a. följande uppgifter:
• Projektledning, styrning och koordinering av space managementuppgifter, till exempel varuplacering och säsongskalender.
• Implementering av nytt IT redskap, SpaceMan för styrning av space management.
• Stamdata i samband med ”space management” så som butiksritningar, planogram och varuplacering.
• Framtagande av analyser och statistik för sortimentsoptimering .
• Optimering och uppföljning gällande merförsäljning.
• Generell uppföljning av jem & fix ”space management” koncept via statistik och analyser.
• Ett nära samarbete med övriga delar av organisationen, primärt med vår danska Space Management avdelning, inköpsavdelningen och driftsavdelning.

Din Profil

Du är van att arbeta självständigt och tar gärna egna initiativ. Du har jobbat med projektledning och space management tidigare. Att du är analytisk, strategisk och resultatinriktad tar vi som en självklarhet och du trivs med att arbeta i olika projekt samtidigt. Tjänsten innebär mycket kontakt med människor både internt och externt, vilket kräver att du har ett ödmjukt sätt och god samarbetsförmåga. God kommunikation är viktigt och vi ser därför att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. God förståelse för danska språket är även meriterande då vi verkar i en koncern med flera bolag i Danmark.

Formella krav för tjänsten

• 3-5 års erfarenhet av Space Management
• Erfarenhet av att driva projekt.
• Eftergymnasial relevant utbildning inom försäljning, marknadsföring eller kommunikation.
• Goda kunskaper i Officepaketet, framförallt Excel.
• Erfarenhet från detaljhandel.
• Flytande svenska i tal och skrift. Danska är meriterande.

Vad kan vi erbjuda dig?

• En informell & professionell organisation som agerar snabbt och har korta beslutsvägar.
• Arbeta i ett team med professionella och drivna kollegor som är redo att hjälpa dig in i rollen.
• Du får stort eget ansvar och stor frihet med möjlighet till flexibla arbetstider.
• Tjänstebil
• Marknadsanpassad lön samt tjänstepension enligt ITP1.
• En stark kultur av samarbete och vinnarmentalitet.
• Goda utvecklingsmöjligheter.

Övrigt

Tjänsten är på heltid och du kommer att utgå från vårt huvudkontor i Landskrona. Vi kommer att tillsätta tjänsten så fort vi hittar rätt person.
Vi har kollektivavtal och tillämpar prövotid om 6 månader.

Kontakta oss

Intresserad av tjänsten men saknar CV?

Du kan snabbt och smidigt påbörja din ansökan via vår Mobil/Snabbansökan längst ned på sidan.

Visa ditt intresse så är du ett steg närmare ditt drömjobb!

Ansök nu!

Påbörja din ansökan!

  • 1
  • 2
Du måste ange ditt namn.
Du måste ange en giltig e-postadress.
Du måste ange ditt telefonnummer.

När jag ansöker kommer mina personuppgifter hanteras enligt Jem & Fixs Policy


Prenumerera på liknande tjänster